محل لوگو

درنورپردازی حیاط وباغچه به چه نکاتی باید توجه کرد ؟


Landscape with Lighting

اگر شما وارد یک ویلا یا باغ شوید اما نورپردازی و روشنایی باغ مناسب نباشد، تاثیر محیط بسیار کمتر از حالت واقعی آن خواهد بود. نورپردازی محوطه های سرسبز مانند نورپردازی هر محیط دیگری، مستلزم پیروی از برخی اصول است. این اصول علاوه بر افزایش ایمنی در هنگام اجرای پروژه و استفاده از محیط به افزایش راندمان انرژی و صد البته زیبایی آن کمک زیادی می کند

اهمیت ایمنی در نورپردازی محوطه ویلا
ناگفته پیداست که اولین قدم برای انجام پروژه نوررپردازی محیط هایی مثل محوطه ویلا، حیاط یا باغچه بررسی مسائل ایمنی مرتبط با آن است. این محیط ها اغلب روباز هستند و همین مسئله لزوم توجه به مسائل ایمنی روشنایی حیاط ویلا در چنین پروژه هایی را بیشتر می کند.

نقشه سیستم آبیاری محیط را ببینید. اگر چنین نقشه ای ندارید از یک نفر متخصص بخواهید این نقشه را برای شما پیاده کند. باید بدانید لوله های آب از کدام بخش های کف یا دیوارها عبور کرده اند و هرکدام در چه عمقی از کار قرار دارند. همچنین باید مطمئن شوید وسایلی که آب را به اطراف می پاشند در مسیر وسایل حساس به آب سیستم نورپردازی شما قرار نداشته باشند. اگر مجبور هستید در بخش هایی که در معرض آب قرار دارند نورپردازی انجام دهید حتما باید از تجهیزات مقاوم دربرابر آب استفاده کنید.
نقشه مسیرهای عبوری را هم ببینید. این مسیرها اولین جاهایی هستند که باید آنها را روشن کنید. جاگذاری مجسمه ها و سایر وسایل مشابه در محیط هم از نظر ایمنی بسیار مهم هستند.

مهمترین نکات در اصول نورپردازی حیاط و ویلا
اصول نورپردازی حیاط یا هر محیط بسته به شرایط و اقلیم متفاوت خواهد بود. هرگز نمی توان یک روش و یک متریال را برای دو حیاط یا ویلای متفاوت به کار برد. اصول اولیه کار اما با تقریب خوبی در همه محیط ها و اقلیم ها یکسان هستند.

تا جای ممکن کلید روشن و خاموش شدن همه یا بخش زیادی از سیستم روشنایی را داخل ساختمان قرار دهید.
اگر در زمستان هم از محیط استفاده می کنید، چراغ های مه شکن و تجهیزات ضد سرما را فراموش نکنید.
چند ایده جدید برای نورپردازی باغ ویلا
همانطور که گفته شد برای نورپردازی چنین محیط هایی می توان ایده های بسیار متنوعی مطرح کرد. امروزه کارشناسان و متخصصان هنری / صنعتی بسیار زیادی هستند که می توانند به شما در خلق ایده های جالب برای نورپردازی محیط باغ یا ویلایتان کمک کنند. در اینجا چند نکته کلی در این باره مطرح می کنیم:

لامپ های ریسه ای از جمله کم هزینه ترین وسایل روشنایی محیط های روباز هستند. با کمک این ریسه ها می توانید تقریبا هر طرح و مدل نورپردازی که دوست دارید اجرا کنید.
فانوس را هم فراموش نکنید. از فانوس های برقی یا باطری می توانید در بخش هایی که نیاز به نور خیلی زیاد ندارند استفاده کنید.
نورپردازی از کف یا نورپردازی کف حیاط، می تواند یک ایده جذاب باشد. به خصوص در بخش هایی که خودتان بیشتر حضور دارید نورپردازی از کف محیط را دلنشین تر می کند.
امروزه در بازار از نشیمنگاه تا گلدان نورانی دیده می شود. می توانید از این وسایل هم استفاده کنید.
آویزهای مخصوص محیط های روزباز هم امروزه تنوع بسیار گسترده ای دارند. این وسایل کلاسیک هنوز هم قابلیت های زیبایشان را حفظ کرده اند.

 

  انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 79

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما