محل لوگو

برای رعایت اصول فنگ شویی در خانه چه کارهایی باید انجام داد؟


اصول فنگ شویی در چیدمان منزل

فنگ شویی به چیدمان وسایل در فضاهای مختلف، به منظور ایجاد تعادل با دنیای طبیعت مربوط می شود. هدف استفاده از قدرت انرژی ها و ایجاد هماهنگی و هارمونی بین یک فرد و محیط اطرافش است. تطبیق چیدمان دکوراسیون در منزل بر اساس اصول و روش های فنگ شویی می تواند انرژی دریافتی از فضای خانه و در نتیجه احساس شما را بهبود دهد. برای مثال به کار بردن فنگ شویی در چیدمان مبل کلاسیک موجب ایجاد احساس راحتی و دلپذیری در هنگام استفاده از مبلمان برای افراد خانواده و مهمان ها خواهد شد و بر اساس باورهای فنگ شویی در جذب شادی و حتی ثروت و پول در خانه می تواند موثر باشد.

عناصر مورد استفاده در فنگ شویی

در فنگ شویی، از سیستم پنج عنصری استفاده می شود که برگرفته از فلسفه تائوئیسم است. این سیستم چرخه های طبیعت و چگونگی همکاری آنها را در حالت تعادل بررسی می کند. پنج عنصر عبارتند از: خاک ، فلز ، آب ، چوب و آتش. هر عنصر با ویژگی های خاصی مرتبط است و در صورت تمایل و علاقه برای استفاده از این ویژگی ها می توان عناصر را با رنگ ها و شکل های مختلف در طراحی دکوراسیون داخلی منزل به کار برد.

عنصر زمین یا خاک

عنصر زمین یا خاک
عنصر زمین یا خاک

عنصر زمین یا خاک با مراقبت از خود، مرزها و تغذیه ارتباط دارد. این عنصر با رنگ های خاکی مانند زرد، نارنجی و قهوه ای و همچنین اشکال مربعی و اشیای سنگین می تواند نمود داشته باشد. شما می توانید عنصر خاك یا زمین را با یك فرش زرد مربع یا یك میز مستطیل مستحكم به خانه خود اضافه كنید.

عنصر فلز

فلز دارای ویژگی های شادی، زیبایی و دقت است. رنگ های سفید، خاکستری و رنگ های متالیک و همچنین اشکال دایره ای، نماینده ای از عنصر فلز هستند. برای افزودن عنصر فلز به فضای خود، می توانید از یک لوستر یا منبع روشنایی فلزی گرد زیبا استفاده کنید.

عنصر آب

عنصر آب
عنصر آب

آب نشان دهنده خرد عمیق و همچنین ارتباط ما با دیگران و دنیای اطراف ما است و با رنگ های سیاه، آبی بسیار تیره و اشکال موج دار مرتبط است. می توان با تابلوهایی که در آن ها آب به تصویر کشیده شده است و یا آبنماهای مصنوعی این عنصر را در چیدمان منزل اضافه کرد.

عنصر چوب

چوب به رشد، بهبود و نشاط مربوط می شود. این عنصر با رنگ های سبز، آبی و سبزآبی و هم چنین اشکال ستونی بلند نشان داده می شود. گیاهان آپارتمانی سبز یک روش ویژه برای افزودن عنصر چوب به خانه شما است.

عنصر آتش

عنصر آتش
عنصر آتش

آتش نشان دهنده اشتیاق، الهام و دید است. این مربوط به رنگهای آتشین مانند قرمز و نارنجی روشن و اشکال مثلث است. همچنین نور به عنصر آتش مرتبط می شود. لامپ ها راهی عالی برای افزودن عنصر آتش به خانه شما هستند.

چیدمان دکوراسیون و وسایل منزل در موقعیت قدرت

چیدمان وسایل در موقعیت قدرت یکی از مبانی مهم در اصول فنگ شویی است. مهم است که تختخواب، میز و اجاق گاز شما طوری چیدمان شوند که هنگام استفاده از آنها قادر به کنترل و احاطه بر افراد و وقایع باشید. همین امر موجب راحتی استفاده از این وسایل نیز می گردد. جهت قراردادن تختخواب، میزکار یا اجاق گاز خود، مکانی را پیدا کنید که موارد زیر رعایت شده باشد: هنگامی که پشت میز خود نشسته اید، در رختخواب دراز کشیده اید یا مشغول آشپزی هستید، بتوانید در را بدون اینکه مستقیم قرار بگیرید ببینید. دلیل این است که دید خوبی نسبت به هرکسی یا هرچیزی که ممکن است از در وارد شود، داشته و به شما کمک می کند در سطح ناخودآگاه احساس آرامش بیشتری داشته باشید. این همچنین بدان معنی است که شما از فرصت های بالقوه ای که ممکن است به سمت شما بیایند بیشتر آگاه هستید.

رعایت فنگ شویی در ورودی منزل

رعایت فنگ شویی در ورودی منزل
رعایت فنگ شویی در ورودی منزل

ورودی منزل، جایی است که انرژی وارد فضای شما می شود. این همچنین همان چیزی است که مردم از بیرون خانه شما می بینند، بنابراین به نوعی چهره شما را به اطرافیان نشان می دهد. اطمینان حاصل کنید که این ناحیه تمیز و بدون بی نظمی و درهم ریختگی باشد. همچنین سهولت در یافتن درب ورودی بسیار مهم است. افراد باید بتوانند به راحتی آن را پیدا کرده و به آن دسترسی داشته باشند. هم چنین تمیز نگه داشتن این قسمت مهم است. ورودی خود را به طور مرتب جارو کنید و یادتان باشد که درب خود را نیز تمیز کنید. همچنین ممکن است بخواهید برای روشن نگه داشتن این ناحیه و معرفی عنصر آتش یک وسیله روشنایی در آن جا اضافه کنید.

سالن پذیرایی یا اتاق نشیمن

اتاق های نشیمن مکان هایی برای گردهمایی و دورهمی با خانواده و دوستان هستند، بنابراین اعضای خانواده و هم چنین مهمان ها باید احساس راحتی داشته باشند و این یکی از اصول فنگ شویی در چیدمان اتاق نشیمن است. اطمینان حاصل کنید که صندلی های به اندازه کافی راحت و به تعداد افراد خانواده و هم چنین چند صندلی اضافه برای مهمان ها وجود داشته باشد. برای تشویق به برقراری ارتباط و مکالمه ، صندلی ها و مبل ها را به سمت یکدیگر قرار دهید. سعی کنید تا حد امکان صندلی ها پشت به درب قرار نگیرند.

فنگ شویی در آشپزخانه

فنگ شویی در آشپزخانه
فنگ شویی در آشپزخانه

آشپزخانه منطقه مهمی از خانه است زیرا نمایان گر نحوه تغذیه ما است. یکی از موارد و اصول فنگ شویی آشپزخانه این است که از تمیز و مرتب بودن یخچال خود اطمینان حاصل کنید. بررسی کنید که آیا درون یخچال خوراکی هایی وجود دارد که منقضی شده باشند. هر آنچه را که دیگر برای شما مفید و قابل استفاده نیست را حذف کنید و فضا را برای غذاهای سالم و مفید باز کنید.

فنگ شویی در حمام

از آنجا که حمام ها زهکش زیادی دارند، می توانند منبعی برای کاهش و تخلیه انرژی محسوب شوند بنابراین برای به حداقل رساندن آن، بهتر است درب حمام و صندلی توالت را تا حد ممکن بسته نگه دارید. این یکی از اصول فنگ شویی در حمام و سرویس بهداشتی است.

فنگ شویی در اتاق خواب

فنگ شویی در اتاق خواب
فنگ شویی در اتاق خواب

تختخواب و اتاق خواب جزء بخش هایی هستند که رعایت اصول فنگ شویی در آن ها اهمیت زیادی دارد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که تخت خواب شما در یک موقعیت قدرت برای کنترل افراد و وقایع قرار دارد. سپس، زیر تخت را بررسی کنید. استفاده از این قسمت به عنوان انبار ایده آل نیست، زیرا شما وقت زیادی را صرف استراحت و خواب می کنید، بنابراین هر چیزی که در زیر تخت شما قرار دارد انرژی شما را تحت تأثیر قرار می دهد. اگر به دلایل فضایی نیاز به نگهداری وسایل زیر تخت دارید، بهتر است که فقط وسایل نرم و مربوط به تخت مانند ملحفه و پتو را در آن جا نگهداری کنید. شما همچنین می توانید عنصر زمین را برای حمایت و تغذیه اضافه کنید. یک راه عالی برای این کار داشتن یک فرش مربع شکل به رنگ خاکی در کنار تخت شما است.

اهمیت درها در فنگ شویی

در فنگ شویی درها نمایانگر صدا و ارتباطات شما هستند. درها همچنین درگاه هایی هستند که در آن فرصت ها می توانند وارد زندگی شما شوند. باید به دو نکته توجه کرد. ابتدا اطمینان حاصل کنید که تمام درهای شما می توانند حداقل تا 90 درجه کامل باز شوند. وقتی پشت در بهم ریختگی و نامنظمی وجود داشته باشد ممکن است اجازه ندهد که در به اندازه ی کافی باز شود. این بدان معنی است که شما فقط قادر به دریافت بخشی از فرصت های زندگی هستید. دوم، بررسی کنید که همه درهای خانه به درستی کار می کنند. لولاها جیر جیر نمی کنند و دستگیره ها سالم هستند. نگاه کنید ببینید درب می تواند به راحتی بسته شود. تمام این جزئیات بر چگونگی مسیر حرکت انرژی به سمت شما تأثیر می گذارد. شما می خواهید جریان تا حد ممکن روان باشد.

اهمیت پنجره ها در فنگ شویی

اهمیت پنجره ها در فنگ شویی
اهمیت پنجره ها در فنگ شویی

پنجره ها نماد چشم بزرگسالان در خانه هستند. برای رعایت بهتر اصول فنگ شویی در خانه، به طور منظم باید پنجره ها را تمیز کرد. پنجره های تمیز باعث می شود نور خورشید بیشتر شود. نور خورشید به طور طبیعی ما را سرشار از انرژی می کند. نور خورشید همچنین تمام رنگ ها و اشیایی را که می بینیم به صورت زنده ارائه می دهد. بنابراین، خانه های ما وقتی نور بیشتری می گیریم از وسعت، سرزندگی و انرژی بیشتری برخوردار می شوند.

وسیع تر نشان دادن فضا در فنگ شویی

ایجاد فضای آزاد در فنگ شویی مهم است. فضای آزاد ایجاد می کنید تا یک فرصت جدید و تازه را دعوت کنید. اما در صورت پر شدن این فضای آزاد به خود سخت نگیرید. این جهان چگونه کار می کند؟ زندگی ایستا یا بدون تغییر نیست، ناپایداری وجود دارد. فضاهای باز ما پر می شوند، سپس خالی می شوند، سپس دوباره پر می شوند.

انتخاب مناسب وسایل خانه مثل مبلمان می توانند در ایجاد فضای خالی به ما کمک کنند. برای مثال استفاده از مبل ال به جای مبل های هفت نفره ی معمولی در اتاق نشیمن فضای خالی بیشتری برای شما ایجاد می کند.

موانع موجود در مسیر خود را بردارید

موانع موجود در مسیر خود را بردارید
موانع موجود در مسیر خود را بردارید

به مسیر روزانه خود در خانه نگاهی بیندازید. از وقتی که بیدار می شوید و از رختخواب بر می خیزید، و همینطور که از در بیرون می روید. از وقتی که به خانه برمی گردید، شام درست می کنید و دوباره به رختخواب می روید. بهتر است نسبت به تمام موانع فیزیکی که در مسیر روزمره خود داریم حساسیت زدایی کرده و تا حد امکان آنها را مطابق با اصول فنگ شویی برطرف کنیم. شاید آن وسیله لامپی باشد که سوسو می زند یا دری که به سختی باز و بسته می شود. وقتی مجبورید از یک راهروی بهم ریخته عبور کنید. وقتی ناامیدانه به کمد مملو از لباس نگاه می کنید همه اینها روی شما تأثیر می گذارد! با گذشت زمان این موانع جمع شده و برای ما مشکل ایجاد می کنند. در اولین قدم موانع را پیدا کرده، سپس با آرامش و به ترتیب آنها را رفع کنید.

ضرورت استفاده از گل و گیاه در چیدمان

در فنگ شویی، گیاهان انرژی زندگی ایجاد می کنند. معنی آن چیست؟ گل و گیاهان در خانه ما را به طبیعت زنده متصل می کنند و نشاط را به خانه هایمان وارد می کنند. گیاهان سبز شادابی، سلامتی و نشاط به همراه خود دارند. مهمترین نکته ای که باید بخاطر بسپارید یافتن گیاهانی است که بتوانید از آنها مراقبت کنید و متناسب با فضای خانه شما باشند. به عنوان مثال، شرایط نوری خود را در نظر بگیرید. اگر تجربه ی کافی ندارید بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که مقاومت بیشتر و حساسیت کمتری برای نگهداری آن ها لازم است.

استفاده از آینه ها در چیدمان منزل

استفاده از آینه ها در چیدمان منزل
استفاده از آینه ها در چیدمان منزل

آینه ها باعث وسیع تر نشان دادن و هم چنین روشنایی بیشتر فضا می شوند و به عنوان نشانه و نماینده ای از عنصر آب هستند. در صورت امکان، آینه را برای انعکاس نمای بیرون از پنجره یا دو برابر کردن فضای اتاق، در مکان مناسبی نصب کنید.

استفاده از وسایل و اشیاء سنگین خاکی

اجسام سنگین مانند مجسمه ها یا سنگهای بزرگ عنصر زمین را به اتاق نشیمن وارد می کنند. این یک روش عالی برای ایجاد ثبات بیشتر و حمایت از سلامتی همه افراد در خانه شماست.

منبع: برای رعایت اصول فنگ شویی در خانه چه کارهایی باید انجام داد؟

  انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 28

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما