محل لوگو

در دکوراسیون خانه های کوچک چه رنگ مبلی مناسب است ؟


نحوه انتخاب رنگ مبل برای فضای کوچک

کوچکتر شدن متراژ منازل و کم شدن فضا از مشکلات خانه های امروزی است. حال با توجه به این مساله یکی از مهمترین مسائل، انتخاب نوع مبلمان و نوع چینش آن در منزل است به طوری که بتوان از بیشترین فضای موجود بیشترین استفاده را کرد. اما نکته کلیدی در انتخاب مبل، انتخاب رنگ درست است. یک رنگ مناسب نه تنها باعث زیبایی و جلوه بیشتر مبلمان منزل بوده بلکه اگر نکاتی را در انتخاب رنگ رعایت کنید، باعث بزرگتر نشان دادن فضای کوچک منزل خواهد شد. در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا همه چیز را درباره چگونگی انتخاب رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک مناسب برای مبلمان بیان کنیم.

نوع مبل و رنگ مناسب برای آن

همانطور که می دانید مبلمان انواع مختلفی دارند مبل کلاسیک ، سلطنتنی و انواع مبل راحتی و مدرن رایج ترین انواع مبل هستند که هر کدام از این مدل ها برای یک دکوراسیون داخلی به خصوصی مناسب هستند. به عنوان مثل مبل های کلاسیک و سلطنتی به طور معمول مناسب فضاها و خانه های کوچک نیستند نوع چیدمان مبل کلاسیک و حتی رنگ بندی محدود این مبلمان دکوراسیون مختص به خود را طلب می کند. اگر فضای منزل شما کوچک است مبل های راحتی و انواع مبل های مدرن می توانند انتخاب مناسبی برای ست مبلمان منزل شما باشد که هم در طراحی و هم در رنگ بندی تنوع بسیار زیادی دارند و می توانید مدل دلخواه خود متناسب با فضا و رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک را به راحتی انتخاب نمایید

دکوراسیون و رنگ آن

دکوراسیون و رنگ آن
دکوراسیون و رنگ آن

دکوراسیون منزل نقش مهمی در آسایش روانی و زیبایی منزل دارد عوامل مختلفی باعث زیبایی و دل نشینی دکوراسیون منزل می شوند مثل زیبایی خود لوازم و مبلمان. اما شاید مهم ترین عامل در زیبایی دکوراسیون منزل ترکیب رنگ لوازم مختلف خانه شماست، زیرا هر چقدر هم لوازم و مبلمان مختلف منزل شما از گران ترین و لوکس ترین لوازم منزل باشد، اما ترکیب بندی رنگ ها مناسب نباشد زیبایی کل منزل شما را تحت شعاع قرار خواهد داد. با کمی آشنایی با روانشنایی رنگ ها و اصول فنگ شویی شما می توانید از ترکیب رنگ های لوازم منزل هم جلوه بیشتری به دکوراسیون منزل خود بخشیده و هم با انتخاب رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک فضای پذیرایی و خانه خود را بزرگتر جلوه دهید

چگونه رنگ مناسب برای دکوراسیون خانه های کوچک را انتخاب کنیم؟

یکی از سوالات متداول در طراحی و چیدمان دکوراسیون منازل با متراژ کم این است که از چه ترکیب رنگی برای فضای خانه استفاده کرده و رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک چه باشد ؟ برای جواب به این سوال مهم ترین موضوع توجه تناسب رنگبندی لوازم خانه و مبلمان با محیط خانه است. امروزه با توجه به کم شدن متراژ خانه ها استفاده از فضای مدرن و رنگ های روشن و ترکیب آنها با یکدیگر در دکوراسیون منازل محبوبیت فراوانی پیدا کرده است. لازم است بدانید که با ترکیب کردن رنگ های ملایم و روشنی مثل خاکستری، سبز و آبی با زنگ های شادی مثل قرمز و بنفش و زرد به راحتی می توانید فضای خانه خود را بزرگتر جلوه دهید. این نکته را فراموش نکنید توجه داشته باشید که رنگ های تیره محیط خانه شما را کوچک تر نشان خواهند داد .

چگونگی چیدمان مبلمان در خانه های کوچکتر

چگونگی چیدمان مبلمان در خانه های کوچکتر
چگونگی چیدمان مبلمان در خانه های کوچکتر

همانطور که قبلا گفته شد، استفاده از مبلمان مدرن در خانه های کوچکتر و ترکیب رنگ درست باعث بزرگتر نشان داده شدن فضای خانه می شود. حال سوال این است که چگونه مبلمان را بچینیم ؟ شما می توانید با قرار دادن یک مبل ال و یا یک کاناپه 3 نفره به مقدار زیادی چیدمان اتاق نشیمن و یا پذیرایی تان را تکمیل کنید. اگر فضای شما کم است هر چه از مبلمان کمتری استفاده کنید فضای خانه بزرگتر نشان داده می شود، منظور از مبلمان کم لزوما تعداد کم محل نشستن نیست بلکه منظور تعداد لوازم کمتر است که همانطور که گفتیم می تواند یک مبل ال ، یک کاناپه چند نفره و یک مبل تختخواب شو باشد.

چرا مبل ال مناسب فضاهای کوچک است ؟

مبل های ال در گذشته تنوع کمی داشتند و خریداران مدل های محدودی را برای انتخاب پیش روی خود داشتند اما امروزه انواع مبل های ال در رنگ ها و طراح ها مختلف متناسب با انواع سبک های دکوراسیون منزل در دسترس هستند. مبل های ال له خاطر ارتفتع کمی که دارند فضای کمتری را از خانه شما اشغال می کنند همچنین پایه این مبل های معمولا کوتاه ساخته شده و قابل دیدن نیست که همین مساله در بیشتر نشان دادن فضا کمک شایانی می کند و در آخر شما با انتخاب یک مبل ال با رنگ روشن مثل سفید رنگ به راحتی هم زیبایی زیادی به فضای خانه بخشیده و هم با انتخاب رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک فضای پذیرایی و خانه تان را بزرگتر جلوه می دهید

نورپردازی فضاهای کوچک

نورپردازی فضاهای کوچک
نورپردازی فضاهای کوچک

استفاده از نور پردازی درست، نقش مهمی در بزرگتر نشان داده شدن فضای خانه های کوچک ایفا می کند. برای این منظور بهترین کار استفاده از نور طبیعی است بطوریکه باید از نوع پرده و چینش مبلمان را متناسب با پنجره ها و نور آنها تنظیم کنید و اگر نور طبیعی به مقدار کافی وجود نداشت از نور چراع ها استفاده کنید تا بدین ترتیب فضای خانه پرنور تر و در نتیجه بزرگتر جلوه کند. با نور پردازی درست و فکر شده شما می توانید به راحتی فضای خانه را بزرگتر جلوه بدهید اما فراموش نکنید با انتخاب رنگ مبل مناسب برای خانه های کوچک و ترکیب آن با نور پردازی درست و کارشناسی شده جواب بسیار بسیار بهتر و چشم نوازتری در بزرگتر نشان دادن فضای خانه خود دریافت خواهید کرد.

مبلمان طرح دار و رنگ مناسب فضای کوچک

فرض کنید شما با توجه به اندازه اتاق نشیمن و فضای خانه تان می خواهید دست به خرید مبلمان بزنید. در این شرایط بزرگترین سوالی که پیش می آید اینن است که چه نوع مبلی با چه طرح و رنگی خریداری کنید.پیشتر در این مطلب گفته شد که رنگ مبل مناسب خانه های کوچک رنگ های روشن و خنثی است و نباید خیلی از رنگ های تیره استفاده کرد و اگر از طرح های چوب استفاده می کنید باید از زنگ چوب روشن و ملایم استفاده کنید. اما آیا مبل های طرح دار مناسب خانه های کوچک هستند ؟ توصیه ما این است که از مبل های طرح دار استفاده نکنید، مبل های ساده باعث بزرگتر نشان دادن فضای خانه شما می شوند و طرح های ساده در عین شیکی زیبایی خاصی به منزل شما خواهند بخشید.

مبل مناسب در فروشگاه هیوا هوم

فروشگاه اینترنتی مبلمان و دکوراسیون هیوا هوم مجموعه ای از متنوع ترین مبلمان منزل در رنگ ها، سبک ها و طراحی های مختلف را دارد که شما می توانید با توجه به سبک دکوراسیون منزل و فضایی که در اختیار دارید انواع مبل های مناسب برای منزل خود را مشاهده و خریداری نمایید. همچنین اگر در انتخاب انواع مبل و یا انتخاب رنگ نیاز به مشاوره و راهنمایی داشته باشید همکاران ما در قسمت پشتیبانی آماده راهنمایی و پاسخگویی به شما خریداران محترم خواهند بود.

منبع: در دکوراسیون خانه های کوچک چه رنگ مبلی مناسب است ؟

  انتشار : ۹ آذر ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 17

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما