محل لوگو

در نورپردازی سقف مغازه به چه نکاتی باید توجه کرد ؟


تاثیر و زیبایی نورپر دازی سقف در دکوراسیون مغازه

هنگامی که وارد یک مغازه یا فروشگاه می شویم، نحوه طراحی و نورپردازی فضای مغازه به ویژه نورپردازی سقف مغازه می تواند تأثیر بسزایی در عادات خرید ما داشته باشد و بر روی احساسات ما تأثیر بسزایی بگذارد. حتی در صورت که فقط برای یک سوال کوچک وارد مغازه شده باشیم نورپردازی می تواند در جذب و نگه داشتن ما در مغازه و فروشگاه موثر عمل کرده و بی آن که خود آگاه باشیم ما را به خرید از آن مغازه ترغیب کند. چرا که نور و روشنایی در افراد احساسات مثبتی مثل هیجان و شادی ایجاد می کنند. دنیای فروش کالاهای مختلف در حال تغییر است و امروزه اهمیت به نظر و علایق مشتری از اهمیت بیشتری برخوردار است. استفاده از نورپردازی فروشگاه قطعا می تواند به سود برند شما بوده و دکوراسیون مغازه را برجسته تر به نمایش گذاشته و شما را از رقبای خود برتر قرار دهد.

جذب مشتری و افزایش فروش

پوسترها و تبلیغات تنها راه جذب مشتری و فروش بیش تر نیستند. می توانید از نورپردازی نیز به نفع خود استفاده کنید. استفاده از مزایای نورپردازی مخفی را در مغازه خود فراموش نکنید. از نورپردازی به ویژه نورهای مخفی می توان برای ایجاد فضایی استفاده کرد که باعث شود خریداران احساس خوش آمد کنند و نیازها و انتظارات آن ها برآورده شود. برای جلب توجه عابران، تمرکز و راهنمایی آن ها در سراسر فروشگاه خود ، از نورپردازی استفاده کنید. روش های زیادی وجود دارد که نور مناسب می تواند برای رضایت مشتری و فروش مفید باشد. اما باید توجه کرد که اصول مربوط به نورپردازی مغازه کاملا در نظر گرفته شود تا اثر منفی ناخواسته روی مشتری نداشته باشد.

شدت یا لومن لامپ های مورد استفاده

شدت یا لومن لامپ های مورد استفاده
شدت یا لومن لامپ های مورد استفاده

در گذشته، به عنوان مقیاس اندازه گیری شدت روشنایی در لامپ های رشته ای، هالوژن یا فلورسنت و غیره از وات استفاده می شد. اما امروزه، یک روش معمول برای اندازه گیری روشنایی لامپ ها، لومن است. هرچه لومن بالاتر باشد لامپ روشن تر می شود. اگر از لامپ رشته ای به لامپ های مخفی LED ارتقا می دهید و می خواهید یک لامپ یا وسیله ای از نظر روشنایی مشابه داشته باشید، می توانید از لومن ها برای تخمین وات لامپ رشته ای استفاده کنید. به سادگی آخرین شماره از مقدار لومن را بردارید. عددی که باقی مانده نشان دهنده وات لامپ رشته ای برآورد شده است. به عنوان مثال ، یک چراغ LED که 600 لومن ساطع می کند ، تقریباً به اندازه لامپ رشته ای 60 وات است.

کارایی لامپ ها و صرفه جویی در مصرف انرژی

به عنوان مالک یک مغازه، به احتمال زیاد نگران این هستید که بیشترین بازده را از نورپردازی خود به دست آورید. با تقسیم لومن به واتهای مصرفی، می توانید میزان کارایی لامپها را تعیین کنید. لامپی که 480 لومن ساطع می کند و هشت وات برق مصرف می کند، دارای 60 لومن در هر وات کارایی است. لامپ با این کارایی گزینه بسیار بهتری نسبت به لامپ دیگری است که 480 لومن در 12 وات ساطع می کند. بخاطر داشته باشید نورپردازی بمنظور افزایش سود شما انجام می شود بنابراین منطقی نیست که هزینه های مصرف انرژی در مغازه شما بخصوص زمانی که نورپردازی دکوراتیو انجام می دهید خیلی بالا برود. به همین دلیل باید از لامپهای کم مصرف با روشناییهای کافی استفاده شود، نورهای مخفی گزینه های بسیار مناسبی برای این هدف هستند که علاوه بر کم مصرف بودن، زیبایی دکوراسیون مغازه را نیز چندین برابر بهبود می دهند.

اهمیت CRI برای نشان دادن رنگ واقعی

اهمیت CRI برای نشان دادن رنگ واقعی
اهمیت CRI برای نشان دادن رنگ واقعی

این بسیار اهمیت دارد که محصولات را دقیقا به همان رنگی که هستند برای مشتری به نمایش بگذارید. خصوصاً در مورد لباس بسیار می تواند حساسیت ایجاد شود. به همین دلیل باید مراقب باشید تا از لامپ هایی استفاده نکنید که برای تحریف رنگ ها طراحی شده اند. استفاده از لامپ هایی با CRI بالا برای این نورپردازی مغازه مناسب است. CRI نشان می دهد که یک منبع نوری در مقایسه با نحوه نمایش رنگ ها در نور روز یا نور طبیعی، چقدر دقیق رنگ واقعی اشیا را نشان می دهد. هرچه CRI یک نور به 100 نزدیکتر باشد (CRI نور رشته ای یا نور روز) ، نمایش رنگی هرچه در زیر آن نور باشد بهتر خواهد بود. اگر مشتری احساس کند چیزی اشتباه است، می تواند به شدت بر تمایل خرید وی تأثیر بگذارد. به عنوان مثال یک پیراهن قرمز را ببینید که تقریباً نارنجی به نظر می رسد.

تنوع در وسایل روشنایی مورد استفاده

وسایل روشنایی تأثیر بسزایی در روشنایی مغازه ها و فروشگاههای مختلف دارند و می توانند به صورت تلفیقی برای نورپردازی سقف مغازه یا فروشگاه مورد استفاده قرار بگیرند. اگر فروشگاه شما به یک مکان کاملاً جدید منتقل شده است، قبل از طراحی فضا، طراحی نورپردازی را هم لحاظ کرده و انواع وسایل روشنایی خود را در نظر بگیرید. اگر می خواهید احساس گرمی، استقبال و دنجی را در فروشگاه خود ارائه دهید، لوسترها و انواع لامپ های مخفی و دکوراتیو این اثر را ایجاد می کنند. در استفاده از وسایل و منابع روشنای تنوع را فراموش نکنید و این را بدانید که می توانید خلاقیت را با نورپردازی همراه کرده و سبکی متفاوت را در مغازه خود ایجاد کنید. شما می توانید وسایل نوری خود را نصب کنید، یا حتی فضا را برای نمایش پروژکتورهای gobo تجزیه و تحلیل کنید.

برنامه ریزی برای فضا

برنامه ریزی برای فضا
برنامه ریزی برای فضا

قبل از در نظر گرفتن ایده های نورپردازی مختلف برای مغازه یا فروشگاه، ابتدا باید برای فضای آن برنامه ریزی کنید. در صورتی که نورپردازی کلی مغازه و به ویژه نورپردازی سقف مغازه به نسبت اندازه فضای آن بسیار زیاد باشد، غرق شدن مشتری شما با چراغ های روشن در چنین فضای کوچکی می تواند بر نام تجاری و فروش شما تأثیر منفی بگذارد. بهتر است قبل از اجرای نورپردازی در نظر بگیرید که دوست دارید چه ویژگی را در فروشگاه خود به صورت بارز نشان دهید و ترجیح می دهید که چگونه این کار را انجام دهید. اگر می خواهید در مکانی که دارای مقدار زیادی نور طبیعی است از نورپردازی مصنوعی استفاده کنید، باید روشنایی نور طبیعی را نیز لحاظ کنید.

توجه به درجه حرارت فضای مغازه (CCT)

یکی از بهترین ایده های روشنایی فروشگاه و اجرای نورپردازی سقف مغازه در نظر گرفتن دما است. شما می توانید با انواع نورپردازی های گرم یا خنک، فضاهای مهیج متنوعی ایجاد کرده و جذب مشتری را افزایش دهید. استفاده از هر دو نوع نورپردازی مزایایی دارد. برای یک برند جدید و مدرن، نور سفید باعث می شود فروشگاه بزرگ تر و پهن تر به نظر برسد. با این حال، تن های گرم و رنگارنگ نمایانگر مکانی دنج و استقبال کننده از مشتری است. رنگ یا دمای احساسی نور ساطع شده از لامپ را نشان می دهد. CCT مشابه با دما در مقیاس کلوین اندازه گیری می شود. به عنوان مثال ، نور 2000K-3500K بیشتر نارنجی / زرد به نظر می رسد و فوق العاده گرم نامیده می شود و با افزایش CCT ، رنگ نور لامپ ها به سمت سفید طبیعی و پس از آن سفید خنک متمایل می گردد.

بازتاب نام تجاری

بازتاب نام تجاری
بازتاب نام تجاری

نورپردازی در فروشگاه شما باید طوری انجام شود که همیشه نشان دهنده مارک و برند تجاری شما باشد. علاوه بر این تاکید و نمایش محصولات نو در نورپردازی های مختلف مثل نورپردازی داخلی باید لحاظ گردد. نباید هدف اصلی که همان نمایش مناسب محصولات و جذب مشتری برای خرید است را فراموش کرد. حتی می توانید تا جایی پیش بروید که یک رنگ تیز به نورپردازی مغازه خود اضافه کنید. توصیه می شود هر جا که ممکن است از متخصصان مجرب استفاده شود. یک متخصص نورپردازی می تواند فضا و وسایل لازم و مطلوب را در اختیار شما قرار دهد و برنامه ای دقیق از بهترین نمایش محصولات شما ارائه دهد.

استفاده از نورهای رنگی

وقتی نوبت به ایده های نورپردازی می رسد، نباید از رنگ بترسید. استفاده از نورهای رنگی در نورپردازی سقف مغازه ایده جذابی است به خصوص اگر میزبان راه اندازی یا افتتاحیه محصول جدید هستید، افزودن رنگ می تواند موجب شود دکوراسیون مغازه شما بیشتر به چشم بیاید. می توانید با رنگ های ملایم تر مثل رنگ های پاستیلی شروع کنید.

نورپردازی منحصر به فرد گوبو

نورپردازی منحصر به فرد گوبو
نورپردازی منحصر به فرد گوبو

اجرای ایده های منحصر به فرد در نورپردازی سقف مغازه این امکان را برای شما فراهم می کند تا از اطرافیان خود متمایز شوید و محصولات خود را به متنوع ترین روش ممکن به نمایش بگذارید. به عنوان مثال، چراغ های gobo محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. روشنایی سفارشی gobo شما را قادر می سازد تا آرم فروشگاه یا طرح انتخابی خود را بر روی دیوارها، کف یا سقف فروشگاه خود منعکس کنید. چراغ های گوبو را می توان در قسمت خارجی مغازه یا فروشگاه نیز استفاده کرد. اگر می خواهید عابران را تشویق کنید که از مغازه شما دیدن و در نهایت خرید کنند می توانید از چراغ های گوبو استفاده کنید. چراغ های گوبو در هر شکل و اندازه ای وجود دارند. مثل فلش هایی که خریداران را به بخش های مختلف مغازه شما هدایت می کند.

استفاده از تکنیک های نورپردازی متنوع

هنگام طراحی و اجرای نورپردازی سقف مغازه بهتر است از تکنیک های مختلف نور پردازی استفاده کنید. نور محیط منبع اصلی نور مغازه شما است. نباید غم انگیز باشد و به مشتریان اجازه دهد تا به اندازه کافی راحت باشند و راه خود را پیدا کنند. نورپردازی وظیفه ای نیز برای برجسته سازی بهتر برخی محصولات یا مناطق خاصی از مغازه استفاده می شود. استفاده از نورپردازی های تاکیدی را نیز در دکوراسیون داخلی مغازه خود فراموش نکنید. هنگام استفاده از همه تکنیک ها به کارگیری انواع لامپ ها و طراحی های نور مخفی می تواند بسیار موثر عمل کند.

اهمیت نورپردازی در ویترین مغازه

اهمیت نورپردازی در ویترین مغازه
اهمیت نورپردازی در ویترین مغازه

یکی از اصلی ترین نورپردازی ها در مغازه مربوط به نورپردازی ویترین است این قسمت مهم ترین نقش را در جهت جلب مشتریان به داخل مغازه بازی می کند. برای نورپردازی آن بهتر است از لامپ ها و ابزار روشنایی متنوعی استفاده کنید و نورپردازی تاکیدی را نیز بر روی برخی محصولات برجسته تر خود انجام دهید. ویترین ها برای نمایش محصولات استفاده می شوند و باید جذابیت بصری زیادی داشته و کشش لازم را در مشتری ایجاد کنند. گاهی از پروژکتورها و نورهای رنگی نیز در ویترین استفاده می شود.

اهمیت نورپردازی در سقف مغازه

در مورد نورپردازی سقف باید توجه کرد که این نورپردازی نقش اصلی را برای تامین روشنایی کافی در فضای مغازه یا فروشگاه ایفا می کند. بنابراین باید توجه شود که مقدار روشنایی به اندازه مورد نیاز و مطلوب باشد. علاوه بر این می توان از انواع سقف های دکوراتیو و کاذب و انواع طراحی های مختلف با استفاده از نورهای مخفی با توجه به سبک مغازه برای نورپردازی آن استفاده کرد.

قابلیت انعطاف و تغییر در نورپردازی

قابلیت انعطاف و تغییر در نورپردازی به شما این امکان را می دهد که در صورتی که محصولات یا چیدمان مغازه را تغییر دادید به راحتی بتوانید نورپردازی را مطابق با چیدمان و دکوراسیون جدید تغییر دهید. بسته به محصولی که به نمایش در می آورید، ممکن است بخواهید لامپ های جدید با شدت یا دمای رنگ متفاوت را برای این وسایل سفارش دهید. هنگام نورپردازی هیچ منطقه ای از مغازه را فراموش نکنید. برای مثال در یک فروشگاه لباس یا یک بوتیک نورپردازی اتاق پرو بسیار مهم است زیرا جایی است که در نهایت خریداران تصمیم می گیرند که آیا یک لباس برای آنها مناسب است یا خیر.

منبع: در نورپردازی سقف مغازه به چه نکاتی باید توجه کرد ؟

  انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۹               تعداد بازدید : 22

تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما